2011-10-24

Soome,Soome - perkele Soome ma tahan sinna saada

Viimasest seitsmest päevast sai viis oldud üle lahe. Oli ütlemata lahe!
Reede omuku tõmbasime juba 6:45 (haige värk!!!) sadamasse ja koperdasime laevale. Selline varajane ärkamine on minu jaoks sama mõnus kui jalaga munadesse. Tõeliselt vastik. Aga merereis läks rahulikult puhvetis istudes ja hommikusööki manustades. Edasi bussi peale ja lääne poole ajama - kalavetele. Koht ise asus ca 175 km Helsingist. Bussis tõmbasime rummid ja koolad mängima. Noh et poleks raske reisida. Vahepeal pidime ka väikese merereisi tegema, siis veel bussi ja siis veel üks merereis. Kohal! Siis kõht täis, riided selga ja igatahes - merele! Spinningud kaasa ja kala jahtima. Läksime kahe paadiga, üks kohalik maja/saarevaht ja teises niisama viis joodikut. Alul olime koos teistega, ent siis tüütas ära ja rebisime omaette saarte vahele minema. Ja oh imet, kohe saime ka esimese haugi kätte. Ei midagi erilist, aga selline kilo-poolteist. Vahepeal võtsime viina. Ja õlut. Oli meeleolukas. Ühel ülesõidul järsku kakkus paadil hoo maha. Mingi kuradi madalik/kivi jäi alla. Juhtub. Kruvi oli natuke kõver ühe laba pealt. Sama tegevus jätkus paar tundi, siis hakkasime tagasi minema, saarele, kus ootasid öömaja ja saunad.  Saime veel paar ahvenat ka. Lasime kena hooga ja siis järsku lendas üks tüüp selili paadi põhja. Olime kogemata madalikule kütnud. Kruvi nägi sama hea välja, nagu poksija nägu pärast kaotatud matši. Oijahh. Tuju läks natuke maha, kuid see-eest jätkasime olematus tempos kaini. Elus. Lõpuks tuli välja, et kindlustus maksab. Oleks kurat seda teadnud, oleks paadi ribadeks sõitnud:) Tegelt muidugi ei oleks, aga mure hajus. Õhtasöök sisse ja põhitegevuse juurde. Alkohol, saun, loba. Kuna kaks naest käisid saunas, siis meie sinna jõudes oli see juba täiesti maha jahtunud. Tegime tule alla. Suitsusaun. Otsisime, mis me otsisime, aga kriskasid ei leidnud. Need mis silma jäid olid kõik avali, aga saun ei tõmba noh. Lõpuks jooksime küünlaga ümber ahju ja avastasime, et korsnta sisse käib selline litri-kujuline seib väikese hingega. Poole tunni pärast sai sauna minna juba:) Kapp oli õlut täis (100 pudelit) ja nii see jutuvada seal veeres. Järgmisel hommikul ei viitsind enam keegi merele minna, lakkusime niisama õlut, käisime saarel jalutamas ja seeni piilumas ja siis lõunast päälinna poole tagasi. Konn mängima muidugi bussis. Et poleks ebamugav sõita. Kohale jõudes hotelli nimed kirja ja puhvetisse kaljale. Aga kaua ei saanud istu, sest ees ootas Soome MV jäähokis. Uskumatu lugu, aga pealt vaatas 92XX inimest. Hartwall Areena oli üle 50% täis. Ja ei saa salata, oli muljetavaldav. Igatahes. Peale hokit läksime prassima. Istusime hotelli all ja siis läksime linna pääle kah. Õgisime mingis Hiina resturaanis ja siis öökluppi. Ahjaa. Viimasel ajal väidetakse, et Eesti hinnad on samasugused kui Soomes. Ma jälle väidan, et need inimesed pole Soomes käinudki. Ja et Soome naised on koledad! No ei ole raisk. Ööklubis kanna ikka hoolt, et naaskel nina püsti ei ajaks, eksole. Kohalikud kaunitarid eelkõige, aga ka asiaadid ja mõned mudakoonlased. Huhh!
Pühaba õnneks sai koju tagasi, kuid ega see polnud veel kõik, sest kolmapäeva hommikul pidi tagasi minema. Ja sedakorda veel kaugemale põhja. Laev jälle 7:30 (appi!), siis taksoga raudteejaama, rongiga Lahtisse ja sealt autoga Jyväskyllä messile. Olgem ausad, käisin seal linnas nüüd teist korda. Esmakordselt 21 aastat tagasi. Ja ma ei mäletanud mitte kui midagi :) No mis sa teed. Aga hindadest kah - poolik õllepurk maksab sealmaal häbitundetult ca 2,5 € per tölkki - poes. Ebareaalne. Puhvetis 5-7 juuri. Päeval vaatasime messi, õdangu jälle restoran. Torero nimeks. Lammas oli hea, kuid mitte niutsuma ajav. Peet joodav ja pähe hakkav, kuid ikkagi maandusime õllekas lõpuks. Ning peale seda, kui kõik kohaliku rassi esindajad olid magama läinud, leidsid Eestimaa pojad jõudu, et minna hotelli alla diskoteeki, kus noored tudengid mässasid. Jälle oli vahva. Tüdrukud, viin ja vali muusika. Muide Soomes olevat mingi seadus kohe, mis ei luba kangemat koksi baaris segada kui 4cl + mahl. Seega me ostsime kogu aeg sellise morsi ja ühe pitsi teravat kõrvale. Siis koksi pealt lonks ära ja terav juurde. Siis sai normaalse tugevusega rüüpe. Neljast magama, enne MäkToonaldi juurest veel läbi muidugi. 9:00 äratus, mess ja sama teed pidi tagasi. Raske oli. Aga tore:)